„Bajkowa Przystań” – idealne miejsce dla Twojego dziecka

„Bajkowa Przystań” to klubik i przedszkole – bezpieczne miejsce stworzone specjalnie
dla dzieci, w którym mogą rozwijać swoje pasje i umiejętności w komfortowych warunkach.

PRZESTRZEŃ

Budynek placówki leży w malowniczej części dzielnicy Krzyki na ulicy Krakowskiej.
Położony jest w niedalekiej odległości od ścisłego centrum miasta jednak w bardzo kameralnym i urokliwym otoczeniu przyrody z widokiem na rzekę oraz z dala od ruchliwej ulicy. Obiekt posiada wszelkie niezbędne pozwolenia, aby dzieci spędzające w nim czas były bezpieczne oraz ma najwyższej klasy zabezpieczenia przeciwpożarowe (automatyczna klapa dymowa z czujkami, drzwi przeciwpożarowe). Posiadamy także parking (ok. 90 miejsc parkingowych), który pozwoli rodzicom w bezpiecznych warunkach odprowadzić dziecko
do przedszkola.

Przedszkole językowe Bajkowa Przystań - budynek przedszkola

W budynku znajdują się 4 przestrzenne sale, łazienki z małymi ubikacjami, umywalkami
i prysznicami dostosowanymi do wzrostu najmłodszych w celu utrzymania czystości
i higieny osobistej na najwyższym poziomie. Sale wyposażone są w specjalne urządzenia wentylacyjne, zapewniające odpowiedni mikroklimat (stała wymiana świeżego powietrza). Budynek jest także monitorowany.

Organizując przestrzeń kierujemy się stylem skandynawskich przedszkoli.
Zrezygnowaliśmy z popularnych bohaterów bajek na ścianach, czy wielokolorowych wykładzin na rzecz prostych form i wąskiej, naturalnej palety barw. Wnętrze jest tłem
dla kolorowych prac tworzonych przez dzieci. Tłem do kreatywnej zabawy jest zaś dominująca biel, a ogromne okna sprawiają, że wnętrze otwiera się na to co nas otacza.
Bezpośrednio z każdej sali jest wyjście na place zabaw tworząc wspólną przestrzeń.
Ciepła i przytulności niczym w domu nadają materiały takie jak drewno, miękkie pufy, kolorowe prace dzieci na ścianach oraz grube dywany.

Sale są podzielone na kąciki różnych aktywności oraz wyposażone w nowe pomoce dydaktyczne i atestowane meble oraz zabawki.
Kolorowa szatnia sprzyja nauce samodzielnego ubierania i rozbierania się w komfortowych warunkach.

Dzieci mogą korzystać z atrakcyjnego placu zabaw na którym znajdują się atestowane urządzenia do zabawy oraz rozwoju fizycznego oraz pełnego zieleni ogródka, który oddalony jest od głównej drogi. Bliskość otaczającej natury, zapewnia dzieciom dużą dawkę świeżego powietrza.

Każdego dnia starannie wybrana firma cateringowa dostarcza do naszej placówki zdrowe
i pełnowartościowe posiłki, które serwujemy naszym podopiecznym.

Nasza placówka otwarta jest od poniedziałku do piątku w godzinach 6:30-17:30
z możliwością opieki w weekendy za dodatkową opłatą i po wcześniejszym uzgodnieniu.

KLUBIK DZIECIĘCY

Klub dziecięcy to miejsce wpisane do Rejestru żłobków i klubików dziecięcych prowadzonych przez Gminę Wrocław, w którym mogą przebywać dzieci od 12 miesiąca życia do 3 lat.

W naszej placówce funkcjonują dwie grupy klubowe: Smoki (dzieci w wieku ok. 1-2 lat) oraz Skrzaty (dzieci w wieku ok. 2-3 lat). Grupy zostały podzielone wiekowo po dokonanej obserwacji. Zwracaliśmy uwagę nie tylko na wiek metrykalny, ale także rozwojowy.

Nasza kadra z należytą starannością dba o rozwój i bezpieczeństwo naszych najmłodszych podopiecznych. Jest otwarta na współpracę z rodzicami, w celu zapewnienia jak najlepszych warunków związanych z zaspokojeniem potrzeb maluchów i ich rodziców. 

Naszym założeniem jest to, aby dzieci czuły się bezpiecznie jak w „domu”. Wspieramy je przy tak ważnych momentach jak nauka czystości, mówienia, spożywania posiłków, zabawy, a także w poszukiwaniu kontaktu z otaczającym ich światem.

Wiek dzieci klubowych kryje za sobą także trudny moment zwany „bunt dwulatka”. Jest to bardzo ważny okres podczas którego kształtuje się tożsamość dziecka i utrwalają pierwsze granice. Świadomi, wspieramy nasze dzieci i ich rodziców tak, aby mogli jak najlepiej przejść przez ten czas. Jesteśmy cierpliwi i wyrozumiali.

Naszym założeniem jest jak najlepiej przygotować dzieci do dalszej edukacji w przedszkolu. Ramowy rozkład dnia oraz proponowane zajęcia mimo tego, że dostosowane do potrzeb najmłodszych przypominają te prowadzone w przedszkolu. Rodzice mają wgląd do planów dydaktyczno-wychowawczych, w celu realizacji treści także w domu. Zależy nam, aby dzieci miały możliwość wspólnej nauki poprzez zabawę, a także kształtowały podstawowe umiejętności społeczne. Staramy się rozwijać u nich samodzielność, pogłębiać ciekawość i wzmacniać aktywność.

Oferta klubu obejmuje nie tylko opiekę, ale także wyżywienie oraz zajęcia edukacyjne: zajęcia grupowe logopedyczne, zajęcia z języka angielskiego, ćwiczenia i zabawy ruchowe, zajęcia plastyczne, zajęcia z elementami muzykoterapii oraz zajęcia relaksacyjne związane z dziecięcymi masażykami, słuchaniem muzyki relaksacyjnej, a także zajęciami z elementami bajkoterapii. Staramy się, aby maluszki spędzały także wiele czasu na świeżym powietrzu lub zabawach dowolnych, niezorganizowanych.

PRZEDSZKOLE

W Przedszkolu realizujemy program kształcenia i wychowania w formie dwujęzycznej. Zajęcia programowe i dodatkowe są realizowana w języku angielskim i polskim.
Nauka języka nie jest celem samym w sobie, a służy przede wszystkim skutecznej komunikacji.

Każdą grupą opiekuje się dwóch nauczycieli. Jeden z nich jest wychowawcą grupy, osobą odpowiedzialną za realizację programu dydaktycznego oraz nauczycielem komunikującym się z dziećmi w języku polskim, a drugi, to wychowawca, nauczyciel posługujący się
w kontaktach z dziećmi wyłącznie językiem angielskim.

Nauczanie oparte jest na zasadzie one person, one language – jedna osoba komunikuje się z dziećmi tylko w jednym języku.

W naszej placówce funkcjonują dwie grupy przedszkolne – „Odkrywcy” i „Podróżnicy”. „Odkrywcy” jest to grupa młodsza do której uczęszczają dzieci w wieku 2,5 – 3,5 lat. „Podróżnicy” to grupa starsza mieszana wiekowo, dzieci od 3,5 do 5 lat. Grupa zróżnicowana wiekowo wymaga od nauczycieli większych kompetencji i dużej znajomości dzieci. Kadra nie jest autorytarna, zaś otoczenie jest odpowiednio, logicznie uporządkowane, a materiały dydaktyczne dostosowane. Dzieci z obu grup spotykają się na wspólnych zajęciach, spacerach, wycieczkach. Ważne jest dla nas to, aby każde dziecko miało kontakt nie tylko z rówieśnikami, ale z dziećmi i dorosłymi w różnym wieku.
Zaletą takich działań jest fakt, że dzieci uczą się od siebie nawzajem – dzielą się pomysłami, przekazują wiedzę, uczą wyrażania emocji i radzenia sobie z nimi.
Rywalizację zastępuje współpraca. Starsze dzieci sprawdzają się w roli opiekunów budując zarazem swoje poczucie wartości i kompetencji. Metody edukacyjne i wychowawcze
są oczywiście odpowiednio dobrane. Dzieci przerabiają program dostosowany do ich wieku. Zwykle część aktywności jest prowadzona wspólnie. Zajęcia programowe odbywają się zaś w grupach. Młodsze dzieci mogą robić to, co starsze, jeśli mają na to ochotę.