śniadanie

20­-25% energii

obiad

30­ – 35% energii

podwieczorek

15% energii

PON
18.07.

Pieczywo graham (pszenica) (60g) z masłem ekstra (10g), wędlina (30g), zielony ogórek (30g)
Kakao na mleku (250 ml)
Kapuśniak z młodej kapusty z ziemniakami i koperkiem (seler) (300 ml)
Pieczeń rzymska (jajko, pszenica) w sosie pomidorowo ­ koperkowym (60g/50ml), kasza gryczana (150g), surówka z kapusty pekińskiej z kalarepą i szczypiorkiem (40g)
Kompot owocowy (200 ml)
Arbuz (150g)

WT
19.07.

Jajko w sosie jogurtowym ze szczypiorkiem (50g/20g), pomidor (30g), pieczywo wieloziarniste (60g) z masłem ekstra (10g) Kawa inka (jęczmień, żyto) z mlekiem (250 ml) Rosół z makaronem pszenno­ jajecznym (seler) (300ml)
Kotlet drobiowy w panierce z płatkami migdałów (jajko, bułka pszenna tarta) (60g), ziemniaczki z koperkiem (150g), mizeria z jogurtem greckim (80g) Kompot owocowy (200 ml)
Jogurt naturalny z musem malinowym (150g)

ŚR
20.07.

Pieczywo żytnie z ziarnami (60g), masło (10g), pasztet mięsny z cukinią i koperkiem (jajko) (30g), ogórek małosolny (30g)
Mleko z karobem (250 ml)
Zupa z czerwonej soczewicy z ziemniakami (seler) (300 ml)
Makaron pszenny z jagodami i twarogiem i polewą jogurtowo ­ waniliową (180g/50ml), surówka z marchewki z brzoskwinią (40g) Kompot owocowy (200 ml)
Kalafior na parze z posypką gomasio (150g)

CZW
21.07.

Płatki pełnoziarniste na mleku (250 ml)
Pieczywo z orkiszem(pszenica) (30g) z masłem ekstra (5g), ser żółty (20g), papryka (15g), szczypiorek
Herbata owocowa (250 ml)
Zupa ziemniaczana z natka pietruszki i fasolką szparagową (seler) (300 ml)
Leczo pomidorowe z cukinią, papryką i mięsem z indyka (100g), ryż biały i pełnoziarnisty (150g), brokuły na ciepło (80g)
Kompot owocowy (200 ml)
Nektarynki (150g)

PT
22.07.

Chleb pszenny (60g) z masłem (10g), pasta z twarogu z borówkami (40g), ziarenka słonecznika
Kawa inka (żyto, jęczmień) z mlekiem (250 ml)
Zupa ryżowa z młodymi warzywami (seler) (300 ml)
Kotleciki rybne z marchewką (jajko, bułka pszenna tarta) (60g), ziemniaki (masło) (150g), młoda czerwona kapusta na ciepło (80g) Kompot owocowy (200ml)
Kokosowe ciasto z porzeczkami (mąka pszenna, jajko, masło) 1 kawałek

PON
25.07.

Chleb pszenny (60g) z masłem (10g), ser żółty (30g), papryka (30g)
Kakao z mlekiem (250 ml)
Zupa pomidorowa z makaronem orkiszowym i koperkiem (seler) (300 ml)
Fileciki indycze w płatkach owsianych (jajko) (60g), ziemniaki (150g), młoda fasolka szparagowa na parze z oliwą i sezamem (80g) Kompot owocowy (200ml)
Melon (150g)

WT
26.07.

Chleb pszenny graham (60g) z masłem (10g), pasta jajeczna (30g), rzodkiewka (30g), szczypiorek
Mleko z karobem (250 ml)
Zupa kalafiorowa z ziemniakami (seler) (300 ml)
Risotto z mięsem wieprzowym i młodymi warzywami (180g), sos pomidorowy (50 ml), surówka z ogórka małosolnego z marchewką (40g)
Kompot owocowy (200ml)
Sałatka owocowa z jogurtem naturalnym i posypką z poppingu amarantusa (150g)

ŚR
27.07.

Płatki musli (pszenica, owies) z mlekiem (250 ml)
Chleb orkiszowy (orkisz, pszenica) (30g) z masłem (5g), pasta serowa ze świeżą bazylią (20g), pomidor (15g), Herbata owocowa (250 ml)
Zupa z zielonego groszku z zacierkami (seler, mąka pszenna, jajko) (300 ml)
Kotlet wieprzowy z mięsa mielonego z warzywami (jajko, pszenica) (60g), ziemniaki (150g), surówka z młodych buraczków z botwinką (80g)
Kompot owocowy (200ml)
Brzoskwinia (150g)

CZW
28.07.

Chleb razowy (pszenica) (60g) z masłem (10g), szynka pieczona (30g), kiszony ogórek (30g), sałata lodowa Kakao na mleku (250ml) Zupa szpinakowa z ryżem (seler) (300ml) Kotlety jajeczne z oregano (60g), ziemniaki (150g), surówka z pomidorów z jogurtem greckim i szczypiorkiem (80g) Kompot owocowy (200ml) Pieczywo chrupkie (pszenica) z masłem, wędliną i papryką
2szt.

PT
29.07.

Pasta z twarożku z jajkiem (30g), pomidor (30g), pieczywo wieloziarniste (pszenica) (60g) z masłem (10g)
Kawa inka (mleko, jęczmień, żyto) (250 ml)
Zupa jarzynowa z kaszą jaglaną (seler) (300ml)
Kotleciki rybne w sosie greckim (60g/50ml), ziemniaki puree (masło) (150g), surówka z sałaty masłowej z ogórkiem, rzodkiewką, szczypiorkiem i sosem winegret (40g)
Kompot mieszany (200 ml)
Kisiel truskawkowy(150g)

Wartość odżywczą i kaloryczną jadłospisu opracowano przy użyciu
„Tabeli wartości odżywczych produktów i potraw” Instytutu Żywności i Żywienia z 2005 r.

Zaznaczono alergeny występujące w posiłkach zgodnie z rozporządzeniem 1169/2011