śniadanie

20­-25% energii

obiad

30­ – 35% energii

podwieczorek

15% energii

PON
04.07.

Chleb pszenny (60g) z masłem (10g), serek wiejski (30g), rzodkiewka (20g), koperek Kawa inka (jęczmień, żyto) z mlekiem (250 ml) Zupa jaglana z warzywami (seler) (300ml) Filet z indyka w ziołach prowansalskich (60g), młode ziemniaczki z koperkiem (masło) (150g), surówka z pomidorów ze szczypiorkiem (80g) Kompot owocowy (200ml) Arbuz (150g)

WT
05.07.

 Chleb chłopski (pszenica) (60g) z masłem ekstra (10g), wędlina (30g), żółte pomidory (30g) Mleko (250ml) Zupa cukiniowa z ziemniakami i koperkiem (seler) (300 ml)
Makaron kokardki (pszenica)(150g) z sosem szpinakowo­serowym (100ml), surówka z kalarepki z selerem (40g)
Kompot owocowy (200 ml)
Mango (150g)

ŚR
06.07.

Kasza kukurydziana na mleku (250 ml)
Pasta z duszonej ryby z warzywami (30g), pomidor (20g), szczypiorek, chleb wieloziarnisty (pszenica) (30g) z masłem (5g) Herbata rumiankowa (250ml)
Barszcz biały z ziemniakami i natką pietruszki (pszenica, seler) (300 ml)
Gulasz drobiowy z cukinią i pomidorami (mąka pszenna) (100g), kasza gryczana (150g), ogórek małosolny do chrupania (80g)
Kompot owocowy (200ml)
Krążki ryżowe z serkiem twarogowym z owocami i płatkami migdałów 2 szt.

CZW
07.07.

Pasta drobiowo ­ pomidorowa (30g), papryka (30g), ziarna do posypania, pieczywo pszenne graham (60g) z masłem (10g) Kakao na mleku (250ml) Zupa szpinakowa z ziemniakami (seler) (300ml) Łazanki z kiszonej i młodej kapusty z marchewką i mięsem wieprzowym (makaron pszenny)
(220g), surówka z sałaty masłowej z rzodkiewką i koperkowym sosem vinegrette (40g)
Kompot owocowy (200ml)
Sałatka owocowa z miodem i twarogiem (150g)

PT
08.07.

Płatki pełnoziarniste (pszenica) na mleku (250 ml)
Chleb z orkiszem (pszenica) (30g) z masłem (5g), pasta z twarożku (30g),
zielony ogórek (20g) Herbata owocowa (250ml)
Zupa pomidorowa z ryżem zabielana (seler, jogurt grecki) (300 ml)
Klopsiki rybne w sosie koperkowym (jajko, śmietana) (60g/50ml), ziemniaki puree z marchewką (masło) (150g),
brokuły na ciepło z oliwą (80g) Kompot mieszany (200 ml)
Brzoskwinia (150g)

PON
11.07.

Pieczywo graham (pszenica) (60g) z masłem ekstra (10g), wędlina (30g), pomidor (30g)
Kakao na mleku (250 ml)
Zupa brokułowa z ziemniakami (seler) (300ml)
Kaszotto z kaszy jaglanej z mięsem drobiowym, cukinią, kolorową papryką (180g),
sos trzy sery (50 ml), surówka z młodej kapusty z kukurydzą (40g) Kompot owocowy (200ml)
Banan (150g)

WT
12.07.

Pasta jajeczna (30g), papryka (30g), szczypiorek, pieczywo żytnie słonecznikowe (60g)z masłem (10g)
Kawa inka (jęczmień, żyto) z mlekiem (250 ml)
Rosół z makaronem pszenno­ jajecznym (seler) (300ml)
Gulasz z szynki wieprzowej z ziołami (mąka kukurydziana) (100g), młode ziemniaczki z koperkiem (150g), młoda fasolka szparagowa na ciepło z masłem i sezamem (80g) Kompot owocowy (200 ml)
Mleczno­owocowy shake (150ml)

ŚR
13.07.

Pieczywo chłopski (pszenica) (60g), masło (10g), pasztet drobiowy z cukinią (bułka pszenna) (30g), ogórek małosolny (30g)
Mleko z karobem (250 ml)
Zupa jarzynowa z ziemniakami (seler) (300 ml)
Naleśniki pszenno ­ orkiszowe (jajko, mąka pszenna, mąka orkiszowa, mleko) z twarogiem (2szt.), polewa truskawkowa (40g) Kompot owocowy (200ml)
Grahamka (30g) z masłem pietruszkowym (5g) i pomidorem (20g)

CZW
14.07.

Płatki owsiane na mleku z bakaliami (250 ml)
Pieczywo razowe (pszenica) (30g) z masłem ekstra (5g), ser żółty (30g), pomidor (20g), szczypiorek Herbata owocowa (250 ml)
Botwinka z ziemniakami zabielana (jogurt naturalnyseler) (300 ml)
Klopsiki z mięsa z indyka (jajko) w sosie koperkowym (60g/50ml), ryż (150g), kalafior na ciepło z oliwą i sezamem (80g)
Kompot owocowy (200 ml)
Kisiel agrestowy (100g) chrupki kukurydziane (10g)

PT
15.07.

Chleb orkiszowy (60g) z masłem (10g), twarożek z jogurtem greckim (30g), rzodkiewka (30g) Kawa inka (żyto, jęczmień) z mlekiem (250 ml) Krupnik z kaszą jęczmienną (seler) (300 ml) Kotleciki z morszczuka ze szpinakiem (jajko, bułka pszenna tarta) (60g),
młode ziemniaki z koperkiem (masło) (150g), kapusta kiszona z kalarepą i szczypiorkiem (80g)
Kompot owocowy (200ml)
Chałka (pszenica, mleko, jajko) (30g) z masłem (8g) i plasterkami owoców

Wartość odżywczą i kaloryczną jadłospisu opracowano przy użyciu
„Tabeli wartości odżywczych produktów i potraw” Instytutu Żywności i Żywienia z 2005 r.

Zaznaczono alergeny występujące w posiłkach zgodnie z rozporządzeniem 1169/2011