Bajkowa Przystań

To jest dla nas ważne!

Zapraszamy do zapoznania się z ofertą naszej placówki rodziców, którzy szukają dla swoich pociech bliskościowej placówki znajdującej się w nowoczesnym budynku wśród zielonych terenów. 

Grupa dzieci bawiąca się wspólnie i radośnie.

Zabawa, a zajęcia

W naszej placówce ważny jest czas na zabawę. Robimy prace plastyczne i eksperymenty naukowe, działamy projektowo, ale również zachęcamy do swobodnego zawierania przyjaźni, kreatywnego tworzenia, rozwijania wyobraźni i rozładowania energii.

Widok na dzieci biegające po zielonej łące.

Kontakt z naturą

Wychodzimy na dwór w każdą pogodę. Prosimy o przynoszenie ubrań dostosowanych do pogody np. kaloszy, spodni przeciwdeszczowych, czapek i chust na głowę. Według nas nie ma złej pogody, jest tylko zły ubiór.

Widok na dziewczynkę wyrażającą negatywne emocje, z naciskiem na brak stosowania kar i przymusu w placówce.

Brak przymusu
i nagród

Chcemy pokazywać dzieciom, jak ciekawa jest nauka, sztuka i przyroda. Dlatego dbamy, żeby zajęcia były ciekawe. Akceptujemy, że dziecko może nie wziąć udziału w którychś zajęciach – nie zmuszamy do tego i nie dajemy pieczątek/naklejek.

Grupa dzieci bawiąca się wspólnie i radośnie.

Zabawa, a zajęcia

W naszej placówce ważny jest czas na zabawę. Robimy prace plastyczne i eksperymenty naukowe, działamy projektowo, ale również zachęcamy do swobodnego zawierania przyjaźni, kreatywnego tworzenia, rozwijania wyobraźni i rozładowania energii.

Widok na dzieci biegające po zielonej łące.

Kontakt z naturą

Wychodzimy na dwór w każdą pogodę. Prosimy o przynoszenie ubrań dostosowanych do pogody np. kaloszy, spodni przeciwdeszczowych, czapek i chust na głowę. Według nas nie ma złej pogody, jest tylko zły ubiór.

Widok na dziewczynkę wyrażającą negatywne emocje, z naciskiem na brak stosowania kar i przymusu w placówce.

Brak przymusu
i nagród

Chcemy pokazywać dzieciom, jak ciekawa jest nauka, sztuka i przyroda. Dlatego dbamy, żeby zajęcia były ciekawe. Akceptujemy, że dziecko może nie wziąć udziału w którychś zajęciach – nie zmuszamy do tego i nie dajemy pieczątek/naklejek.

Widok na doświadczoną nauczycielkę prowadzącą zajęcia z dzieckiem.

Kadra i szkolenia

Korzystamy ze szkoleń, wsparcia logopedy i psychologa. Pracujemy w duchu Rodzicielstwa Bliskości i Porozumienia bez Przemocy. Staramy się zapewnić stałość i dostępność opiekunów, a także podążać za potrzebami i rozwojem dzieci.

Widok na doświadczoną nauczycielkę prowadzącą zajęcia z dzieckiem.

Kadra i szkolenia

Korzystamy ze szkoleń, wsparcia logopedy i psychologa. Pracujemy w duchu Rodzicielstwa Bliskości i Porozumienia bez Przemocy. Staramy się zapewnić stałość i dostępność opiekunów, a także podążać za potrzebami i rozwojem dzieci.

Widok dziewczynki, która pokazuje rękami znak stop, z naciskiem na brak stosowania kar.

Brak kar

Słuchamy tego, co mówią i czego potrzebują dzieci. Gdy czegoś nie potrafią, pomagamy im się tego nauczyć zamiast karać i strofować. Wymaga to czasu, a wspiera nas w tym cierpliwość. Używamy i uczymy języka osobistego, nazywania i wyrażania emocji oraz potrzeb, komunikowania swoich granic.

Widok na dłonie dzieci, które tworzą zgrany zespół, podczas łagodnej adaptacji.

Adaptacja

Zależy nam, żeby dzieci czuły się bezpiecznie. Prowadzimy stopniową adaptację, najpierw w obecności rodziców, której tempo dostosowujemy do potrzeb. To ważne, aby zaplanować na ten okres więcej czasu. Skupiamy się na dziecku, ale również na adaptacji rodzica.

Widok zadowolonego rodzica, który przytula swoje dziecko, symbolizując dobry kontakt z rodzicami.

Rodzice

Wiemy, że rodzice to najlepsi eksperci w sprawie swoich dzieci. Z chęcią wysłuchamy Państwa doświadczeń. Staramy się zadbać o bycie w kontakcie: wysyłamy zdjęcia, opowiadamy o dzieciach i ich dniu, a także chcielibyśmy wiedzieć co i nich słychać, gdy są w domu. Jesteśmy otwarci na pytania i uwagi.

Widok dziecka kucającego i głęboko zastanawiającego się nad czymś, symbolizującego proces nauki, błędów i niewiedzy.

Błędy i niewiedza

Postrzegamy edukację jako proces, a nie efekt. Dajemy sobie i dzieciom prawo do błędów i niewiedzy. Uczymy się nawzajem od siebie, a także od rodziców i dzieci. Traktujemy różnorodność jako zasób. Głęboko wierzymy, że rodzice, dzieci i opiekunowie robią najlepiej, jak potrafią w danej chwili.

Widok dziewczynki, która pokazuje rękami znak stop, z naciskiem na brak stosowania kar.

Brak kar

Słuchamy tego, co mówią i czego potrzebują dzieci. Gdy czegoś nie potrafią, pomagamy im się tego nauczyć zamiast karać i strofować. Wymaga to czasu, a wspiera nas w tym cierpliwość. Używamy i uczymy języka osobistego, nazywania i wyrażania emocji oraz potrzeb, komunikowania swoich granic.

Widok na dłonie dzieci, które tworzą zgrany zespół, podczas łagodnej adaptacji.

Adaptacja

Zależy nam, żeby dzieci czuły się bezpiecznie. Prowadzimy stopniową adaptację, najpierw w obecności rodziców, której tempo dostosowujemy do potrzeb. To ważne, aby zaplanować na ten okres więcej czasu. Skupiamy się na dziecku, ale również na adaptacji rodzica.

Widok zadowolonego rodzica, który przytula swoje dziecko, symbolizując dobry kontakt z rodzicami.

Rodzice

Wiemy, że rodzice to najlepsi eksperci w sprawie swoich dzieci. Z chęcią wysłuchamy Państwa doświadczeń. Staramy się zadbać o bycie w kontakcie: wysyłamy zdjęcia, opowiadamy o dzieciach i ich dniu, a także chcielibyśmy wiedzieć co i nich słychać, gdy są w domu. Jesteśmy otwarci na pytania i uwagi.

Widok dziecka kucającego i głęboko zastanawiającego się nad czymś, symbolizującego proces nauki, błędów i niewiedzy.

Błędy i niewiedza

Postrzegamy edukację jako proces, a nie efekt. Dajemy sobie i dzieciom prawo do błędów i niewiedzy. Uczymy się nawzajem od siebie, a także od rodziców i dzieci. Traktujemy różnorodność jako zasób. Głęboko wierzymy, że rodzice, dzieci i opiekunowie robią najlepiej, jak potrafią w danej chwili.